Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
logo

Suzuki RM-Z 450 2008 MX so striekačkou

Pridané 18.01.2008 05:00, autor mamaloosa, prečítané 23862x

Suzuki RM-Z 450 2008 - ďalšie postrehy krátkeho testu na www.1000ps.at. Naspäť do budúcnosti! Suzuki píše históriu motoriek a prináša prvú crossu so vstrekovaním!

FB Zdieľať článok na Facebooku

RMZ 450 2008
RMZ 450 2008
Vstrekovanie namiesto karburátora už dnes nie je nič nové na cesťákoch a ťažkých endurách. No napriek tomu dodnes nikto nepoužil vstrekovanie na ostrom motocrose. Suzuki položila so svojou RM-Z 450 nový stavebný kameň do konštrukcie MX. Otázka je: Funguje to tak dobre ako MXka s karburátorom? Suzuki sa ale nesústredila iba na vstrekovanie, ale svoju 450ku prekopala úplne od základu. Japonci si dali za cieľ jediné : Postaviť užívateľsky čo najpríjemnejšiu MX motorku.

Test

Boli sme velmi hrdí , keď sme mohli na novinárskom predstavení na MX GP trati vo Valkenswaarde(NL) poriadne prevetrať novú RM-Z 450 aj napriek tomu, že nám počasie až tak neprialo. Trať bola premočená a blatová, takže bolo naozaj ťažké siahnuť až na okraj možností novej Suzuki.
vstrekovanie
vstrekovanie
Najväčšie prekvapenie je skutočnosť, že toto vstrekovanie funguje naozaj bez baterky! Keď sa s motorkou dlhšie nejazdí postačí jedno prekopnutie aby sa dosiahlo potrebne napätie, po druhom prekopnutí Suzuki naskočí. Toľko teória. Bol som naozaj zvedavý ako táto rozprávka funguje naozajaj v praxi.
nádrž
nádrž
Pri vlhkom počasí a teplote okolo 5° Suzuki naozaj naskakuje na druhé kopnutie. To mám ale na mysli, že ide perfektne. Žiadny sýtič, žiadne kašlanie, žiadne skapínanie, vstrekovanie berie všetko na seba. Aj zaklapnutie pri prudko pridanom plyne je minulosť. Takže toto asi mysleli tým uživatelsky príjemným ovládaním – proste komfort.
hlinikovy ram
hlinikovy ram
Ďalšie plus je, že vstrekovanie sa predvedie aj keď sa vysypete a motorka leží na zemi ako handra. Stačí prísť zdvihnúť motorku a ona naskočí na prvé kopnutie. Už žiadny pretečený karbec, žiadne prechlastanie. 10x po seb smeju zhasli a znova nakopli - vždy na prvý krát!!!
RMZ 450 2008
RMZ 450 2008
Motor pôsobí neuveriteľne lineárne. Ťahá silne odspodu cez celé pásmo otáčok až do obmedzovača. Všetko mäkúčko, bez akéhokoľvek trhania a zaváhania. Ako na gumičke, úplne hladký záťah. Taký je teda pocit z MXky so vstrekovaním.

Nemyslite si,že táto Suzuki nemá silu, je jednoducho premenená do krúťáku a záťahu. Suzuki vsadila viac na ovládateľnosť a záťah ako na maximálny výkon.

Spojka, brzdy, prevodovka

Spojka ide ľahko a zaberá asi v polovičke, no na tak revolučnej motorke som si predstavoval už hydrauliku. Kotúče sú vlnkované kvôli lepšiemu chladeniu a výkonu. Vyzerajú fakt dobre a aj tak brzdia. Prevodovka je 5stupňová, čím sa zväčšuje rozsah uplatnenia novej Suzuki, stará prevodovka bola značne obmädzujúca. Vzdialenosť medzi 2 a 3 sami zdala dosť veľká, no ostatné rýchlosti tam zapadali ako po masle.
RMZ 450 2008
RMZ 450 2008
Rám

Je pomenený na kompletku. Trubky sú viditeľne tenšie a cela motorka pôsobí štíhlejšie. Geometria je tak dobrá, že sme jej nevedeli nič vytknúť ako keby ste s ňou jazdili odjakživa. Nikdy sa mi nestalo, že by som mal taký pocit po nasadnutí na cudziu motorku. Človek sa cíti ako keby bol samým stredom tejto motorky a všetko okolo neho pekne pracovalo v jeho prospech a cíti sa úplne uvolnene. Takisto plasty sú nové. Predný blatník a štartové číslo sa starajú o lepšie smerovanie vzduchu a tým aj o lepšie chladenie. S dvojfarebným plastom chladiča pôsobí modernejšie. Sedlo má nešmykľavý poťah a titanové stupačky majú väčšiu plochu aj keď na výške ubrali.
RMZ 450 2008
RMZ 450 2008
Odpruženie

Aj tu sa veľa zmenilo. Ak sa starej 450kevyčítalo trocha nevyváženosti, tak bola prepracovaná vidlica a tlmiče a popracovalo sa aj na jej hmotnosti. Po pár kolečkách so štandardným nastavením sme
dostávali aj na menších roletách dosť veľké rany do zápästí. Po zastavení v boxe a zmäkčení vidlice o 4 „kliknutia“ sme dostali opäť pocit vyvážanej motorky a rolety a malé nárazy už nerobili problém. Ešte jeden veľký postreh , ktorí zaznamenali aj ostatní je, že nová Suzuki je vo vzduchu neuveriteľne ľahko ovládateľná. Ako keby to ani nebola 450ka. Napriek pokusom a vymýšľaniu pri skokoch som mal stále pocit, že ju bezpečne ovládam.

Zvláštnosti

Nová Suzuki má hliníkovú nádrž s integrovaným čerpadlom! Na otázku prečo hliníková som dostal odpoveď : " It looks like a factory bike!" Ešte jedna zvláštnosť : Hotštartér je na pravej strane
riadítok.

Zhrnutie

Vstrekovanie funguje a to dokonca úplne dobre. Myslím, že plusy prevažovali od samého začiatku testu. Suzuki funguje pri rôznorodých poveternostných podmienkach perfektne. Obavy zo vstrekovania bez baterky sa rozplynuli do vzduchu hneď po prvom štarte. Suzuki štartuje minimálne tak dobre ako motorka s karburátorom. V kombinácii s úplne prekopanou motorkou na ktorej nezostal kameň na kameni sa nová Suzuki javí ako motorka víťazov. Suzuki ponúka s novou optikou, hravou ovládateľnosťou a hladko jazdiacim motorom s dobre kontrolovateľnou silou odspodu veľkú zábavu. Konečne si Suzuki zobrala výčitky k srdcu a postavila poriadnu motorku!

Za cenu 7.399,- EUR ( v Rakúsku) si môžete kúpiť najmodernejší sériový MXbike na svete!!!

Suzuki RM-Z 450 Technické údaje

Motor Jednovalec, 4-Takt, 4V, DOHC, vodník, 449 ccm
Vŕtanie/Zdvih 96 x 62,1 mm
Kompresný pomer 12,8:1
Zmes 43 mm Keihin F1 Vstrekovanie
Prevodovka 5-stupňová
Rám Alu, Twin Spar
Odpruženie vpredu Showa 47 mm, 310 mm vzadu Showa, piggyback reservoir
Svetlá výška 350 mm
Výška v sedle 955 mm
Váha 101,5 kg
Nádrž 6,2 Litra

Originál članku : http://1000ps.at/testbericht-2278627-Suzuki_RM_Z_450_Test

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 7
suzuki_rmz_450_kotel.jpg
suzuki_rmz_450_zakruta.jpg
suzuki_rmz_450_tank.jpg
suzuki_rmz_450_kolaj.jpg
suzuki_rmz_450_1.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

baky, 18.01.2008 08:32
:) fajna

kajo, 18.01.2008 09:00
prva krosa so vstrekovanim ? hmm zaujimave

Rozmyslam co tam mal doteraz GAS-GAS 450 :lol:

kajo, 18.01.2008 09:02
najmodernejsi MX bike :lol:

V com je modernejsi ako napr. APRILIA ci BMW ?

To bud pisal american alebo niekto zo SUZUKI :lol:

admin, 18.01.2008 09:34
kajo: GAS je krosa? :-O

JURIPKO, 18.01.2008 09:35
Kajo že bi vstrekovanie mal ten GAS-GAS :?:

peterr, 18.01.2008 10:43
Konečne po dlhom čase je tu dôvod na poriadnu výmenu názorov. Už sa teším.

mamaloosa, 18.01.2008 11:11
ak okrem tejto RMZky poznate niekto motorku so striekackou , ktora nepotrebuje baterku dajte sem vediet rad si rozsirim obzory, myslim ze aj ostatni...... :D :D :D

svetu mier

MITO12, 18.01.2008 11:56
ma ju v SR uz niekto, kto pojazdil a vie sa o nej vyjadrit?

admin, 18.01.2008 11:59
MITO12: ano, http://motocykel.sk/clanok.php?id=1044

MITO12, 18.01.2008 12:03
diky, nevidel som

boris, 18.01.2008 12:55
MONTESA HONDA TRIAL OD ROKU 2006

mamaloosa, 18.01.2008 13:18
daj sem nejaky link na technicke udaje nech je vidiet ze to je striekacka bez baterky...

domco, 18.01.2008 13:23
vyzera hezky , ale bodol by aj nejaky velky test endruovych 450 tiek crfx, excf, ec450, wr450 a tak sak 08 uz sa predavaju ;)

rmz, 18.01.2008 14:31
a RMZ 250 so vstrekovanim sa nebude robit :?: :?:

ador11, 18.01.2008 14:33
JURIPKO:vidim ze si kaja nepochopil

jano, 18.01.2008 15:02
no sama chvala ziadna kritika trochu divne :lol: :lol: sak suzuki odkopirovala hondu ved to aj trochu vidiet na rame a detailoch :-P :-P :-P :-P :D :D :D

mric, 18.01.2008 15:24
podla ani honda trial a ani GAS GAS niesu MX mišinky
a vsetci vyrobcovia ktory presli na hlinikovy ram ho skopirovali od hondy

JURIPKO, 18.01.2008 15:28
ktmsx125 dneska som uplne nechapavi,ale čo už je piatok tak zresetujem hlavu :D

Ch.Noris, 18.01.2008 15:30
ale nevyhodu to mozno bude mat taku ,ze to mozes pretryskovat jak karbec a razantne zmenit vykon od serie

mamaloosa, 18.01.2008 15:50
Ch.Noris : co by si chcel menit na vykone MX 450ky ????

ador11, 18.01.2008 15:57
ale nic sak to v poho...ja eln ze kajo to ymslel inak jak si tot y pochopil..a potom to tak cudne vyznelo ta tvoja hlaska.. :)

Tom, 18.01.2008 17:10
Mal som možnosť vyskúšať Gas Gas 450 enduro uz so vstrekovaním...mno a nič moc...som s ňou šiel jeden deň v Domaňiži.Išla pekne ale stále v zátačkách zdochýnala,spojka sa nedá nastaviť,ani voľno beh...Asi po pol honine som stratil výfuk a v poslednom kole mi došiel benzín...Mno proste strach...Niet nad Ktm 200 Exc... :lol: :lol: :lol:

admin, 18.01.2008 17:47
Tom: ten dojdeny benzin hadam nechces zvalit na striekacku! :lol:

Martin654165, 18.01.2008 17:53
to Tom: ty si polku honil? :lol:
ale ne teraz k teme, celkom prijemne ozivenie ale aj tak si myslim ze je to iba vec navyse co sa moze pokazit a predsa karbec je spolahlivejsi co sa tohto tyka. Uz vymyslaju moc kravin. Vstrek ma urcite v moto uplatnenie ale v MX si myslim ze moc ne. jedine ak by chceli setrit :lol: :lol: :lol:

admin, 18.01.2008 17:58
Minimalne klesa moznost sam si to doma opravit :cry:

XYZ, 18.01.2008 18:09
Tom máš pravdu je to na P... motorka ten Gas Gas 450 ked vnej dojde benzín. Super je KTM tam sa nemusí vobec tankovat. Až na ten výkon že ten bicyklík 200 EXC je naj to má kolo konikov? Možno aj 25??? Potom sa nečuduj že tam nemusiš tankovať. Určite tam su aj pomocné pedále aby to aj islo hore kopcom. :lol:

jojo11, 18.01.2008 20:30
:-O Jednomu je divná chvála bez kritiky, iný si tradične fanaticky chváli len svoju značku od ktorej všetci celé veky kopírujú. Sú to reči do vetra o motorke čo ste videli na obrázku. Tý iský - ak by ju mali doma - vychvalovali by ju do neba. Vhodnost vsterkovania na cross mašinách preverí čas a kopírovanie jednoho výrobcu od druhého je v histórii moto bežné. Je to konkurencia a konkurencia je hnací motor pokroku. Bez nej by sme sa vozili na koníkoch ako v Mongolsku. A teraz ma môžete za "rebéliu" rozniest na kopytách. :hacker:

madMX, 18.01.2008 21:12
David Vuilemin12 RMZ450 :-O :-O :-O

dino, 18.01.2008 22:44
článok je napísaný pekne, chvály o ovládateľnosti a výkone - paráda, len aby ste sa viacej dostali do obrazu - predaj Suzuki RM-Z 450 K8 bol naplanovaný na polovicu decembra 2007.Týždeň predtým, keď už boli motorky v hlavných distribučných skladoch v Európe ich firma Suzuki stiahla naspäť do Japonska, vraj kôli "sériovej chybe na výfukovom systéme" - taká bola oficiálna verzia.Čo za bolo - nikto nevie.

medvo, 19.01.2008 01:13
"Puste DONU k MATURITE" ...

white rider, 19.01.2008 13:52
Je to technicky skvost a mozno sa tymto smerom zacnu uberat vsedci vyrobcovia moto,lebo kvoli emisiam nebudu mat inu moznost.Ale jedno je iste a to ze suzuki je prva s konkretne tymto sistemom a to uz im nikto nevezme.Uvidime este co ukaze cas,ale ak to bude spolahlive a ked nieco spravia s cenou tak si ju kupim :bla: pochvala pre suzuki

Tom, 19.01.2008 17:01
TomXX-Ja to nehadze na stiekacku ale na to ze to ma aj malu nadrz... :(

Tom, 19.01.2008 17:03
Martin654165-nie nehonil...som bol na nejakom 5 tom mieste...mno mozno to ma uplatnenie ale nechcel by som to...A ked tak nie gas-gas...a najviac mi vadilo ze ked ti to zdochlo tak si musel vypnut klucik a zase zapnut a toto stale dookola...a stale byradit rychlost...proste nic moc... B-)

Tom, 19.01.2008 17:06
MNo 200 ka ma 40 koni...a musel som aj tak tankovat ale teraz tam mam 11 litrovu nadrz takl nemusim...musel som na takych pretekoch ako malacky,kuchyna a tak...mno a v prvej trojke som kvoli tomu casto stratil 1/2 pozicie...a do kopca vide neboj a nepotrebujem ani pomocne...:DD

Kaper, 19.01.2008 18:31
XYZ:200-ku nemam,ale viem co je to za moto,pretoze som na nej jazdil viac krat,takze len dement moze pisat o nej taketo voloviny ako ty.Videl si ju tak akurat z ponorky,ale aj to bola urcite kalna voda.Tom:tak uz viem preco si si to na kantracoch skracoval,to kvoli tomu benzinu.Tak teda dufam,ze uz s tou 11 litrovu budes tento rok jazdit ferovo. ;)

marek-108, 20.01.2008 11:28
:D:D lol..

Pendo-7, 20.01.2008 21:50
vyzera hezky... :D :D

Rocket RMZ, 21.01.2008 09:59
Bol som na nu pozrieť. Vyzerá perfektne. Podľa mňa to bude dobrá motorečka. Je cela zmenená a na prvý pohlad je ako 250. Dávam len plusové body. ked budú tuke, kúpim ju :D Cena sa dá dohodnúť na nejakých 200 000 Sk !

Tom, 21.01.2008 15:12
Kaper: no ja som si inak skracoval teda...:DD...za to ze som bol 2hy tak som si musel skracovat alebo co...?mno ale asi len slepo zavidis... :!: :!: :!:

tulen78, 10.02.2008 23:20
objem nadrze nie je 6.2 ale 8.2l

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Máj 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 30.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: Enduro
Morovno
cal_icon 31.05.2020
Regionálny pohár východ
Mníšek nad Hnilcom
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky