Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
n1_2.1
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE

logo

GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006, iným pohľadom

Pridané 05.09.2006 14:01, autor Ifk0, prečítané 13145x

Rovnako ako niekoľko tisíc divákov, ani ja som si nenechal ujsť majstrovstvá sveta GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006. Nebudem písať o výsledkoch, tie nájdete na iných stránkach. Takisto nebudem písať o tom ako dobre jazdili súťažiaci, bolo by to nosenie dreva do lesa. Knight, Merriman, Cervantes... oni asi ani nemôžu zajazdiť zle. Bude to pohľad z trochu iného uhla.

FB Zdieľať článok na Facebooku

Posledný jazdec je v cieli cross testu. Sadám na motorku (Beta ALP 200) a vyrážam s nádejou, že sa mi podarí prejsť celý 50 kilometrový okruh, všetky spojovacie úseky a pri troche šťastia aj testy. Nanešťastie mám obuté trialové gumy, prednú navyše zrelú na výmenu a ani zadná nie je o veľa lepšia. Modlím sa aby nebolo veľmi mokro. Moje modlitby boli vyslyšané asi 1/2 kilometra. Hneď prvý úsek v lese je skokovité klesanie po kameňoch a koreňoch  s blatom a ja sa len šmýkam.
Blato po pár metroch

center

Nejako som to zvládol. Nasleduje príjemný prejazd okolo jazierka kde oddychujú ľudia. Zopár z nich mi zamáva, asi v nádeji že som súťažiaci. Celkom príjemný pocit. Tiahly výjazd peknou lesnou cestičkou, zopár miernych zatáčok, nič zvláštne, nedeľná prechádzka. Hneď sa to ale stáča dole kopcom a zužuje. Predchádzajúce dni dosť intenzívne pršalo, takže kľudný zjazd dole úžľabinou sa mení na namáhavý zjazd dole korytom potôčika, navyše riadne rozjazdeného.
Klesanie dolu potokom

Nadávam si, prečo som nevymenil gumy a pokúšam sa ísť čo najlepšou stopou. Pokračujem peknými lesmi, dobieha ma Poliak na KTM. Snažím sa mu uhnúť, lebo ide evidentne rýchlejšie. Nanešťastie je to na dosť blbom mieste, pri objazde spadnutého stromu, šmýkam sa na trčiacom koreni a padám. Chlapík ma s úsmevom upokojuje, „spokojne“. Aj takýto je rozmer endura, nepozná hranice štátov a národov, všetci sú kamaráti. Kým mu stihnem odmávať, je preč. Klesanie, stúpanie, klesanie, zatáčka, mláka, koľaj... pekne sa to strieda. Prichádzam k „padáku“, cca 10 metrový zjazd, klesanie minimálne 45 stupňov, pomedzi stromy. Zhodnotím situáciu a spúšťam sa. Celkom sa dá. Po zopár metroch ďalší padák, oveľa dlhší a oveľa strmší, navyše v zatáčke. Zalomil som, púšťam sa dole, bohužiaľ príliš intenzívne brzdím prednou a tak nasleduje jediný možný scenár, pád.
Na fotke to nevyzerá, ale je to riadny padák

Vyslobodzujem sa zo „zamotania“ s motorkou a pokúšam sa ju zdvihnúť. Kto už niečo také robil, vie si predstaviť že to nieje nič jednoduché. Pošmykol som sa na sypajúcej sa hline a kotúľam sa dole kopcom vedľa motorky. Ale nieje to až také hrozné, rýchlo som zastal. Mne ani technike sa nič nestalo a tak pokračujem. Prechádzam chatovou osadou,  je tam pomerne veľa ľudí, ale všetci ma vnímajú s úsmevom, nikto za nehnevá ani mi nehrozí ako sa mi to občas stáva, keď jazdím „doma“. Dlhý výjazd kamenisto-hlineným podkladom mi dáva zabrať, začínam cítiť zápästie a predlaktie. Ešte horši je rovnaký zjazd. Mám za sebou iba cca 15 km. Ako by som sa asi cítil po 150 km? Za pekným brodom s bahnitým výjazdom vychádzam na asfaltku, oddychujem počas jazdy. Zatáčam na šotolinovú cestu a potom do lesa. Lesná cesta začína stúpať, pribúdajú brázdy, kamene a korene, zužuje sa a stále stúpa. Prejazd je dosť ťažký, jediné čo sa dá robiť je držať plyn na plno a držať moto pokiaľ možno v priamom smere. Je to trochu problém, keďže predné koleso je viac vo vzduchu ako na zemi. V žiadnom prípade ale nesmiem zastať. Po cca 1,5 km za zrazu „odnikiaľ“ nabrala voda. V stúpaní a teréne s ktorým mám aj tak čo robiť sa zrazu podmienky zhoršili o 100 %. To čo bolo doteraz rozjazdená hlina medzi kameňmi a koreňmi, je teraz lepkavé blato medzi kameňmi a koreňmi. Snažím sa ísť koľajou, kde ako tak tečie voda, je tam menej blata. Zrazu je tu blbé zalomenie kopca, akí si veľký hrboľ, možno 2 metrový, ale strmý. Fyzika nepustí, nalepené blato na zadnom kolese nedokáže preniesť hnaciu silu a ja zastavujem.
Takto som skončil

center

Tak, a som v prdeli. Skúšam trochu cúvnuť a pohnúť sa. Ani náhodou. Skúšam obchádzku pomedzi stromy, celý výjazd je ale v koryte, takže sa medzi stromy ani neviem dostať. Trápim sa 15 minút ale nejde to. Vzdávam sa. Púšťam sa naspäť dole výjazdom až na asfaltku a odchádzam smutný a unavený do depa …

V depe som ráno rozprával s Peťom Podhorským (jediný štartujúci Slovák v E1, po oba dni 11. miesto), upozorňoval ma na jeden výjazd. Na vlastnej koži som zistil, ktorý to bol. Možno keby som mal poriadne gumy alebo inú motorku. Výhovoriek by sa našlo. V každom prípade si myslím, že aj o dosť skúsenejší jazdci ako som ja, by sa tam vytrápili. Celý pretek bol ako ten výjazd, namáhavý a čím ďalej, tým ťažší. Nevidel som ako to prechádzali súťažiaci ale podľa toho čo som videl na iných miestach to museli zvládať bez problémov. Ale tak to má byť. JAZDIL SA SVET …

PS: Nemôžem si odpustiť ešte jednu poznámku, zdanlivo nesúvisiacu s pretekami. V nedeľu večer som čakal zvlášť na športové správy na nemenovanej „najsledovanejšej televízii ktorá nás baví už 10 rokov“. Bola reč o futbale, volejbale, basketbale ktorý sa hral „za rohom“ v Japonsku a Slováci tam ani neštartovali, prebralo sa rallye a čo ja viem čo ešte, ale enduro ani náznak. Neviem ako často štartujú Slováci na majstrovstvách sveta v endure a ako často sú majstrovstvá sveta na Slovensku, ale podľa mňa by si to zaslúžilo aspoň krátku správu. Chápem reklamy ktoré nastrkajú do každej píííp, majú z toho peniaze. Ale prečo nemohli ušetriť vysielací čas nezaradením 97. opakovania upútavky na dementnú telenovelu a dať namiesto toho zopár slov o Kormpachoch, tomu celkom nerozumie. Bolo to preto, že sa nikto nezranil, že nebolo veľa krvi? Lebo mám taký dojem, že v takom prípade by to dali, to predsa zvyšuje sledovanosť. Je mi z toho zle.
Rovnako na tom bola v pondelok väčšina najčítanejší denníkov, prešiel som skoro všetky, ale správu o Krompachoch som našiel iba v jednom. Možno že sa o tom písalo vo viacerých, ale museli to dobre zamaskovať, lebo ja som nič nenašiel. Na druhej strane, musí kritizovať aj usporiadateľov. Dosť málo informovali a dosť málo investovali do reklamy. Keď sa jazdí freestyle v Bratislave, sú toho plné noviny, časopisy,  televízie ... Asi to nebude len tým že je to v Bratislave, skôr to bude lepši zvládnutý marketing. Predsa len je ešte čo zlepšovať, to ale nič nemení na tom, že to bola veľmi vydarená akcia.

Fotogaléria k článku

Počet fotiek v galérii: 7
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

admin, 05.09.2006 14:07
Mozem ticho zavidiet :-|

rolman-spy, 05.09.2006 16:23
zdravím všetkých fandov a nadsencov endura.Neda sa inak iba pridat ze je velkou pravdou ze trat v Krompachoch bola naročna ale krasna. osobne sme ju presli 2x celu aj sobota aj nedela okrem testov :-) a druhy krat to uz bolo citit ze ruky dostavaju riadnu nakladacku :-)) boli tam vsak aj dva vias naricnejsie vyjazdy ako ten ktory je hore spominany / ten nam problem nerobil/ vsak boli tam dva skalnate vyjazdy kde boli oslizene kamene a ak si to od spodu brutalne nenapali tak si to jednoducho nevysiel /boli aj taky sa mi vide ze hovorili po blavacky ale to je jedno/ skor tym chcem povedat ze je kravina pustat sa na trat a odstavit pretekajucich v exponovanych miestach pokial sa nieje kam vyhnut a hl. ak na take jazdenie nestaci ten dotycny !!!
A este je fakt smutne ze o tom minimalne informovali v mediach ale o hovadskych sportoch to trepu co nemaju koncy TO VYCITAM AJ ORGANIZATOROM BOLO TO SLABO ZABEZPECENE. Ale pokecat z merimeno sa oplatilo trochu si nas pamatal aj z minulej setdnovej :-) .... co dodat ? bolo to super super. :D

rolman-spy, 05.09.2006 16:25
ozaj nema niekto niake video z vyjazdou a trate ja som iba fotil motokros test ked sme sa prasuvali nebol cas ani kedy :-P

tahitan, 05.09.2006 22:18
tomxx, tak to teda mozes :-P

IfkO: snad si nebol aj v pondelok v Krompachoch, ze si sa tulal, ked si mal sediet doma? :D

Ifk0, 06.09.2006 07:46
rolman-spy presne preto som šiel až po dojazdení posledného súťažiaceho, aby som nezavadzal.
Možno po tých kameňoch by som vyšiel skôr, trialové gumy sú na kameňoch dosť dobré.
Tahitan asi neuveríš, ale bol som u teba doma a potom som nacvičoval u vás výjazdy, aby sa mi nestalo to čo v Krompachoch

rolman-spy, 06.09.2006 16:18
allo vsetci, prosim vas cez vikend ideme o5 do krompach jazdit cely okruh chcem tymto poprosit aby sme vsetci jazdili v smere trate nie naopak nerad by som daku koliziu !!! :skull: B-)

lubo, 08.09.2006 22:26
na lovcicu som dohodil video z krompach... ;) Mozete tahat...

Peter, 09.09.2006 18:23
Chcem vás všetkých požiadať aj slušne poprosiť, aby ste do Krompách nejazdili. Povolenia sme mali len do 3.9. Budeme mať vďaka vám problémy a na ďalšie Enduro v Krompachoch môžeme všetci zabudnúť. Ďakujem

Ifk0, 11.09.2006 08:41
Peter tá trať je v chránenom území, alebo je to súkromný majetok, alebo v čom je problém? Niežeby som tam teraz chcel každý víkend jazdiť, ale časom som chcel skočiť na ten výjazd čo opisujem a vytrápiť sa na ňom, kým ho neprejdem. Treba počkať kým sa to trochu utíši a potom sa bude dať jazdiť, alebo sa tam vôbec nesmie ísť, ako je to?

Peter, 11.09.2006 20:53
Ifko, som rád, že si sa ozval. Na vysvetlenie zopár poznámok. Zo zákona je zákaz jazdenia v lesných porastoch či sú v chránenom území, alebo nie. Každý kúsok hory niekomu patrí. My sme museli osloviť a dohodnúť sa s 9 majiteľmi. Súhlas sme dostali na určitý termín. Potom sme úrady žiadali o výnimku zo zákona o zákaze vjazdu motorovými vozidlami do lesa. Výnimka je tiež na určitý termín. Potom vajadrenie život. prostredia..... atď. 4 mesiace tvrdého úradovania. Jednoducho trať MS nie je verejná trať. Keď sa tam chceme vrátiť a to by sme chceli na budúci rok, musíme rešpektovať zákony. Inakšie sa s nami nebude nikto baviť. Odkaz pre Rolman-Spy. Neorganizuj žiadne jazdenie na enduráckych tratiach. Príď to skúsiť na legálne súťaže. Nepílme pod sebou konár ľahko sa môže stať, že vašim nezodpovedným správaním sa stanete hrobármi slovenského Endura.

Ifk0, 12.09.2006 09:13
Myslel som že je to tak nejako, škoda.
To vlastne znamená, že nemôžeme nikde trénovať, do lesov je zákaz vjazdu, pole patrí poľnohospodárom, na cesty sa bez papierov nedá ... Začínam rozmýšľať načo sa tie motorky vlastne vyrábajú.
No nič, nájdem si iné miesto na trénovanie výjazdov. Rád by som videl aj na ďalší rok Krompachy, nechcem sťažovať situáciu.

xxx, 21.09.2006 08:54
bolo perfektne.... :D

shift, 23.09.2006 14:43
nemate este niekto nejake ine videa okrem z tych z motors TV?

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!