Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Všetky články Rozhovory Reportáže Bleskovky Technika a údržba Novinky Pozvánky Výživa a zdravie Škola jazdenia

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

ENDURO LIŠOV 2018

ENDURO LIŠOV 2018

SPONZORI


www.Autodielyonline24.sk
logo

Test: Dva preteky v sedle Husqvarny WR125 2010

Pridané 17.06.2010 18:00, autor admin, prečítané 16659x

Vďaka importérovi a predajcovi Motosporacing Púchov, pánovi Vilovi Onhajzerovi, som mal možnosť otestovať novú WR125 2010 v ostrej prevádzke. Veľká vďaka patrí aj Zlatkovi Novosádovi, ktorý mi WRku doviezol priamo na CC pretek do Pružiny. Oba preteky sa niesli v znamení blata a drážok, takže osička dostala terén, ktorý jej najviac vyhovoval. Poďte si prečítať, ako sme si to spolu užili a aký je názor hobíka odchovaného na štvortaktoch na dvojtaktné maloobjemové enduro...

FB Zdieľať článok na Facebooku

Husqvarny čakajú na nových majiteľov
Husqvarny čakajú na nových majiteľov
WR125 2010 sa dá momentálne kúpiť aj za smiešnu sumu 5250,-€ s DPH priamo o predajcu Motosportracing Púchov. Najskôr spomeniem paramtetre, ktoré budete mať pod zadkom:

PARAMETRE
Objem: 124,82 ccm
Typ: Dvojtaktný jednoválec
Chladenie: kvapalinou
Vŕtanie x zdvih: 54 x 54,5 mm.
Kompresný pomer: 8,8:1
Spojka: Hydraulická viaclamelová
Prevodovka: 6 rýchlostná
Štartovanie: Nožné
Zapaľovanie: C.D.I. elektronické
Palivový systém: MIKUNI" TMX 38
Predné pruženie: 45 mm upside-down vidlica , nastavitelná, zdvih 300 mm, MARZOCCHI
Zadné pruženie: "Soft Damp" typ odpruženia , zdvih 320 mm, Sachs, s prepákovaním
Predná brzda: 260 mm BREMBO kotúčová brzda , plávajúci strmeň s hydraulickým ovládaním
Zadná brzda: 220 mm kotúčová brzda , plávajúci strmeň

ROZMERY
Rázvor: 1465 mm
Výška sedla: 980 mm
Celková dĺžka: 2210mm
Celková šírka: 840 mm
Celková výška: 1315 mm
Objem palivovej nádrže: 9,5 litrov
Svetlá výška min.: 360 mm
Objem chlad. kvapaliny: 0,8 l
Váha: 96 kg
22km na tachometri, takú som ju dostal
22km na tachometri, takú som ju dostal
Postrehy - plusy

Nech som robil čo som robil, hydraulickú spojku som ale nenašiel - bola tam klasická lankom ovládaná spojka s veľmi ľahkým chodom, určite aj vďaka rozmerom a konštrukcii spojky. Nožné štartovanie by kľudne mohlo byť aj "ručné", lebo pri kompresii 8,8:1 a absencii rozvodov (je to predsa dvojtakt) máte pocit, že súdruhovia v taliansku zabudli nahodiť piestne krúžky. Motor treba zodpovedne zohriať na prevádzkovú teplotu so sytičom, inak sa mu veľmi nechce držať voľnobeh. Nádrž ma 9,5 litra a pri mojom trápení som za 1,5 hodiny na trati spálil asi 5 litrov paliva - paliči si aspoň predstavia aký slimák som :) Plus dávam jednoduchému prístupu k vzduchovému filtru - bez potreby akéhokoľvek náradia. Ďalšia pochvala smeruje k otvorom pod sedadlom - cez otvor vopcháte ruku pod sedlo, kde zároveň chytíte aj podsedlovku, takže sa nemusíte obávať, že vytrhnete nejaký plast. V sérii máte aj plastové chrániče rámu , ako aj plastový kryt pod motor a "bastre" (chrániče rúk) , ale len také obyčajné plastové krídelká, sú dobré proti zeline a bodliakom. Bočné plasty na nádrži vyzerajú krehko, ale opak je pravdou, to platí aj o blatníkoch.

Postrehy - mínusy

Zadný blatník ale navrhol zrejme nejaký masochista - zo spodnej strany má asi milión a pól drážok, záhybov a zákutí, kde sa nas... napchá blato a vozíte ho so sebou celý pretek. Čo je ale horšie, umývanie tejto časti motorky trvá večnosť, nehovoriac o tom, že keď streknete wapkou do tých drážok, tak vás zvyšné blato celého oprská. Toto sa ozaj nepodarilo! Celkom zle sa od blata čistil aj chránič pod motorom a zákutia okolo vývodového kolieska. Nie som zvyknutý na svetlá a klaksón, takže som celý pretek v Pružine vytruboval a blikal, plus ako bonus som si urobil solídny otlak na palci. Druhý pretek som bol už poučený a netrúbil som :) Pri umývaní sa začala olupovať farba na stupačkách - neviem či majú v pláne teraz hrdzavieť, ale nevyzeralo to príliš pekne. Bočný stojan vyžaduje trochu trpezlivosti, vhodný sklon a tvrdý podklad, inak motorka padá.
Po trojhodinovke dvojíc v Lehote pod Vtáčnikom
Po trojhodinovke dvojíc v Lehote pod Vtáčnikom
Štartovanie

Čo sa štartovania týka, musím zložiť z hlavy nie len klobúk, ale sa dať aj oskalpovať. Studená, či teplá - WR125 štartuje aj na zlý pohľad. Po opakovaných pádoch vo výjazde v Lehote pod Vtáčnikom, položení na bok na koreňoch, zaseknutí v drážke - vždy a všade bolo štartovanie úplná báseň. V blate trochu uvarený a pridusený štvortakt bez štartéra (servus motokrosári!) je utrpenie štartovať - poznáte to, blato aj za ušami, nakopávačka celá od blata - je to problém nakopnúť, noha sa vám šmýka, kompresia 12,5:1 je tu ozaj pre "radosť". WR125 za prvé nemá sklony zadusiť (zašlapnúť) sa v nízkych otáčkach a za druhé, keď už zhasne, tak vyklopíte asi 15cm dlhú štartovaciu páku a unavene spustíte nohu smerom dolu a naštartujete aj keď nechcete. Na prvý brnk naskočila aj po 1,5 hodinovom umývaní studenou vodou pred garážou... Klobúčik dole, za štartovanie dávam 11 bodov z 10.

Ovládateľnosť + podvozok + motor

96 kg váha v porovnaní so 4T 450 ccm endurami (cca 125kg) je citeľná zmena k lepšiemu - áno, 30 kg diéta! Malý motor, malá kľukovka, malá ojnička - toto všetko prispieva k pocitu ľahkosti, žiadne gyroskopické efekty ako na 525EXC a podobných kladivách. Ovládateľnosť v technických pasážach bez výhrad, na rýchlych úsekoch trochu kopalo do rúk cez predné tlmiče, ale berme do úvahy, že sa jednalo o len-tak-tak zabehnutý motocykel. Zadná časť sa pri zaťažení mojou 100 kg telesnou schránkou dosť posadila, ale v spojení s 18" enduro-balónom bolo pruženie a tlmenie v lese výborné. Ak by mala byť mojou vyvolenou, musel by som tlmiče zrejme trochu pritvrdiť.

Na oboch pretekoch som si užil kilometre drážok, ako aj nejake blatiská (Pružina), vďaka obratnosti a mušej váhe to všetko bolo veľmi jednoduché. Ťažko porovnávať do detajlov, lebo podmienky su vždy iné. Ale z minulých skúseností mi bolo jasné, že táto 125 bola na blato a drážky super voľba. 125-kový priebeh motora ma ale vytrápil v Lehote pod Vtáčnikom. Jeden výjazd s minimálnym rozbehom bol vymytý od vody a podklad tvorili šmykľavé kamene a blato. Tento som takmer v každom kole absolvoval štýlom "dva krát padnúť, otočiť sa do protismeru, spustiť sa dolu, vydýchať a do tretice všetko dobré". Nerád si to priznávam, ale tam som pohorel na plnej čiare. Samozrejme, najväčší podiel mal na tom mal môj nezvyk na 125 2T. Vo všetkých iných pasážach som WR125 miloval, ale v tom výjazde som ju nenávidel. V najstrmšom úseku prešmyklo koleso, motor chytil otáčky a nestíhal som to vyspojkovať tak, aby som príliš nespomalil a nepadol. Tento priebeh výkonu ma trápil aj v Pružine - výjazd sa na tejto motorke nedá výjsť traktoristickým 4T-štýlom (dám za tri, hodím jeden otčenáš a nejako to už vytiahneme), WR125 treba točiť a potom sa dá výjsť s prehľadom. Ale keď ju točíte, tak ide ako strelená a ťahá za ruky a unavuje. Otázka je, čo by ma viac unavilo - či štartovať ťažký štvortakt niekde omotaný okolo stromu, alebo sa potrápiť na pár výjazdoch...
125 2T v plnej kráse
125 2T v plnej kráse
Zhodnotenie

Ak by som mal WR125 dlhšie a naučil sa na nej jazdiť, tak verím že by sa mi išlo na kantráči lepšie ako na štvortakte. Takáto motorka je vhodná pre chalanov čo majú odjazdené 85ccm dvojtakty a dorástli na veľkú motorku. Pre starých psov, čo chcú skúsiť dvojtakt odporúčam skôr kubatúru 200 - 250 ccm. Hovorte si čo chcete, 300 ccm 2T je už zase veľa pre víkendového paliča benzínu. Nebyť výjazdov, kde mi ako odchovancovi 4T chýbal krútiaci moment, tak 2T beriem všetkými desiatimi. Jednoznačne najviac oceňujem nízku hmotnosť a s tým súvisiacu obratnosť a extrémne ľahké štartovanie.

PS: nezabudnite si pozrieť celú fotogalériu k článku!!!

Fotogaléria k článku


Počet fotiek v galérii: 32
dsc0213.jpg
dsc0214.jpg
dsc0055.jpg
dsc0029.jpg
dsc0052.jpg
Hodnotenie článku nie je k dispozícii.

Komentáre k článku

ferike, 17.06.2010 19:08
parádny článok :) husqvarny wr 125 asi nemajú len ten podarený desing ale aj celkom dobré jazdné vlastnosti toto bude asi moja dalšia motorka

Asterisk, 17.06.2010 20:52
Tomas super clanok, normalne si mi narobil chute, hned by som isiel povytacat to zihadlo, ale asi by som sa na tom vytrapil zo zaciatku, darmo zvyknuty na 450 4T :D

dzipo, 17.06.2010 20:58
opisal si svoje pocity z dvoch zavodov pekne,ale aj tak si myslím,ze by ti viacej sedela 250-ka.Predsa si mal 280 4-takt a mas uz aj svoje kilecka na 125-ku :lol: a razom by bol z osy sršeň :D

matio55, 17.06.2010 21:25
Velmi pekny clanok...a v tych vyjazdoch si to viem velmi živo predstavit :D

momo, 17.06.2010 22:14
Tomaš pekne si popísal 125 aj ked nemáš s nou velkú skúsenosť .125 to je súhra jazdca a stroja .pokial jazdec vie čo potrebuje tak ona sa mu odmení. Rád by som aj ja tak potestoval 125 no ked bude najbližšie možnosť tak si to už nenechám ujsť.

barny, 17.06.2010 22:15
tomas ja neviem preco, ale chyba mi hodnotenie clanku :-P ....fajn recenzia :)

volodaj, 17.06.2010 22:23
super článok Tomáš, tak isto si viem predstaviť tie výjazdy. na Husabergu som zlenivel a teraz keď som šiel zo 400 na 250, tak sa niekedy tiež trápim a to nie je 125 2T :). tam som do výjazdu dal 2 alebo 3, držal plyn a hore motor už klepal ako sviňa, šiel som po zadnom, ale stačilo sa riadne držať rajdov a vyšlo to všade :D

brco, 17.06.2010 22:28
Aj ja musím bohužiaľ priznať, že s takým malým objemom to neviem. A ešte aj na tom gyroskopickom efekte som dokonca závislý, musí tam byť aspoň z 250 2T, ani s novým Husabergom neviem jazdiť.

admin, 18.06.2010 06:49
FE390 je na rade teraz! Podmienky na testovanie budú určite iné, ale ja osobne sa naň teším ako malé decko B-)

volodaj, 18.06.2010 06:52
tomXX> Neprovokuj, ale teším sa na článok z testu :).

JURIPKO, 18.06.2010 08:59
Tomxx tak Husgvarnu v článku iba chváliš dobré tiež sa pohrávam z myšlienkou sa dať na 2T a jazdiť CC motocross som skúsil nie žeby som ho vedel ale :!: teraz na Kopani som si tiež vychutnal viac CC aj ked na starom 2T ako motocross ved uvidím ale táto motorečka sa mi páči až na obsah ;)

admin, 18.06.2010 09:01
barny: hodnotenie? To ako ze by som sam sebe zaplatil? :roll:

pies, 18.06.2010 09:47
Este by som k minusom spomenul ten zadny plavajuci kotuc, fakt nerozumiem naco ho tam davali, asi preto aby malo co hrkotat

vrkvrk, 18.06.2010 12:33
tomxx, volodaj: aaach, FE390, to by slo! a je to 4T, pravdaaa... ja ked pocujem fe390 tak sa ma zmocni taky prijemny neklud a zacnem sa osivat.

excmania, 19.06.2010 13:34
velmi dobre napisane:) tesim sa na tvoje dojmy ked budes opisovat neaky vacsi 2T objem

revky11, 20.06.2010 09:45
vravte si co chcete nedam dopustit na svoju staru dobru RM125. Pride novacik wr 125 a ide tu valcovat nase 2takty. Take este nebolo. :-P :-P :-P

admin, 20.06.2010 10:50
revky11: kolko roznych moto si skusal, ale nie len pri garazi...?

momo, 20.06.2010 11:08
revky 11 .Ja tiež nadám dopustiť na moju 20ročnú KTM ale pokrok a vývoj nezastavíš . Som rád že tu konečne niekto opísal motorku tak ako naneho v skutočnosti zapôsobila .Ked čítam niektoré hodnotenia v časákoch tak tam je dosť problém utvoriť si skutočný dojem čo je to za mašinu. Dík Tomo.

Upravil momo, 20.06.2010 11:08:51

fukkio, 21.06.2010 16:40
jaj škoda chyba mi iba 4000e :-)
članok velice perfektny až sa mi srdce rozbuchalo :-)

miro44, 22.06.2010 09:07
aj mne sa paci tiez by som ju bral :lol:

kaper813, 23.06.2010 01:00
A čo palivo , akým pomerom sa miša a akým olejom ? Tá nádrž mala naozaj 9,5l ? Lebo na wr 125 2010 by mala mať 7litrov.

admin, 23.06.2010 07:47
kaper813: vychadzal som z oficialnych udajov. Miesal som 1:50.

impreza007, 08.07.2010 13:28
Musím povedať že to je veľmi kvalitný článok .... ja sám som jazdil na CR 125 a terás skúšam SI ZVYKNÚŤ na CRf 250 .... no najideálnejšia moto by bolo : 4Takt s váhou a obratnosťou (125) 2T , ale aby v rýchlosti si držala stopu ako 4T ...štartovanie 2T a výkon 4T.....(to štartovanie na blate a pri zapadnutí tak ako vravíš pri 4T utrpenie...) taká moto (2taktový-4takt keby bolo by to bola najideálnejšia voľba ..:)) ale inak ozaj GOOD článok ;)

palomx1, 12.07.2010 10:42
Ja mam tiež 2t 125az na to že je to KTM Sx a musim zo svjich skusenosti púovedat len tolko ze si na tu motorku treba zvyknut. Treba len poriadne potočit plynom a dobre sa jej držat potom ide ako hodinky :skull: :skull:

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   Apríl 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 18.04.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: hľadá sa náhradný termín
Skýcov - Košariská
cal_icon 19.04.2020
MX Open - hľadá sa náhradný termín
Gbely
cal_icon 19.04.2020
MM SR + SP + Pohár SMF + MM SR QUAD: hľadá sa náhradný termín
Skýcov - Košariská
...ďalšie udalosti

Reklama

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky