Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

COUNTRYCROSS- ŽAŠKOV 2018

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Články - FIM sprísňuje hlukové limity na závodoch
REDAKCIA
redakcia
Pridané: 10.12.2009 11:24
Diskusia k článku FIM sprísňuje hlukové limity na závodoch
 bedna
registrovaný člen
622
Pridané: 10.12.2009 11:42
je*aci :~

Hodnotenie príspevku:  0    0
 scania
registrovaný člen
643
Pridané: 10.12.2009 12:29
to bude zachvilu nie palba z vyfuku ale prdenie :bla: :bla: :bla: , nevravim enduro pochopim ale na mx ???

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 12:46
Dobrý krok, hluk je jeden z najväčších argumentov odporcov motoriek. Pre mňa za mňa, nech sú ticho úplne, nevozím sa na zvuku. Aspoň by nikto nevedel, že lietam po horách.

Hodnotenie príspevku:  0    0
vladoktm
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 13:05
no ten krasny prkot ladaku na 4T je uplna chutovka ale prezil by som to aj s tichsim.presne jak hovori volodaj

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dinocradle
registrovaný člen
66
Pridané: 10.12.2009 13:28
už vidím kde to smeruje - budeme mať elektromotorky . To už si človek nebude môcť ani prdnúť počas závodu (lebo to bude počuť)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 DRIFTER
registrovaný člen
19
Pridané: 10.12.2009 13:32
scania - suhlas ;)
je pravda, ze na hluku sa clovek nevozi, ale uz to akosi patri k MX motorke...
Ja som len strasne zvedavy, ked sa takto znizuju hlukove limity, co bude s emisiami? :bla: Ci ich nenapadne namontovat tam katalyzator :lol: ,ktory bude splnat futuristicky limit emisii "E10" :lol:
Aj potom by si ti tupci ochranari urcite vyskakovali, ze motorka do lesa nepatri >:-) :grin:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 scania
registrovaný člen
643
Pridané: 10.12.2009 13:54
vidim ze zacnem nakupovat motorky na sklad, a o paru rokov mi budete volat a zhanat staru dobru yamasku, suzu , kawu ... skutocnu motorku ktora vrci, rinci, huci

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 14:46
DRIFTER> Možno by vyskakovali, ale jeb*ť do nich. Keby ma nepočuli, tak ani nevedia, že som tam. Teraz zavolá kopa ľudí políciu len preto, že nejaké motorky počuje. Takto by bol možno kľud. Prípadne, keby sa uvedomili aspoň ľudia čo jazdia po horách a neboli ako kok*ti. Koľkí sú takí, čo hobľujú jeden výjazd za dedinou pol dňa :grin: . Kvôli takýmto je zle, keď niekto prejde nejaký úsek raz za deň, tak si to nikto ani nevšimne.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 JURIPKO
registrovaný člen
64
Pridané: 10.12.2009 14:46
Toto aj tak nezmení zákon o jazdení po horách ten je vybavený na vždy,ale už hladajú kde všade to nevyhovuje až nakoniec ozaj budú po dráhach chodiť motorečky zo zvukom naštvatého čmeliaka:lol:Ja len dúfam,že to nebude mat až taký rýchli postup >:-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 10.12.2009 14:52
Uz sme to preberali - dame si sluchatka a tam si budeme podla chuti pustat zvuk "nasraneho" dvojtaktu alebo stvortaktu - podla polohy plynovej rukovate, otacok kolesa a podobne ;) :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 14:55
JURIPKO> Veď zákon nikde nespomínam, ale bude nižšia pravdepodobnosť, že ľudia budú volať políciu. Zákon zatiaľ ignorujem, uvidíme do kedy sa to bude dať. Potom predám enduro a kúpim si asi trialku. Trial sa mi vždy páčil, ale enduro ma baví viac.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 vrkvrk
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 18:31
...tak ale potom aj helikoptery co lietaju nad lesom (a desia zver) nech si daju dB killery, lebo volodaj si nebude otacky čuť. ale sak si kupi daky akrap, teraz asi polacneju :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
lubin
IP: 213.81.220.111
Pridané: 10.12.2009 19:45
nizke IQ

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 10.12.2009 19:52
lubin: kto a preco? :-O

Hodnotenie príspevku:  0    0
suter
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 20:11
ma to aj svoje vyhody aj envyhody (nevyhody asi skor pre tych co maju radi "ten pravy zvuk") ale mozno to az tak moc nebude znizene (aspon zatia)bolo by lepsie keby k tomu daju aspon zvukovu stopu ze ake "hlucne" to je teraz a ake to bude potom ...pre porovnanie

Hodnotenie príspevku:  0    0
 panzerfaust
registrovaný člen
155
Pridané: 10.12.2009 20:25
Ja by som tým asi neprešiel :D:D:D:D:D ....

Hodnotenie príspevku:  0    0
 bedna
registrovaný člen
622
Pridané: 10.12.2009 21:06
do hory chodim aj ja na tichej ktm 690 s vyfukom ako hufnica, ale na mx trati je to radost, ked tomu clovek kydne a ide to ako nasrany pitbul.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 olivo
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 21:33
no to bolo avizované už skôr, ale aj tak si myslím, že to nebude až také kritické, neviem, ale podľa mňa honda s tým už začala a to konkrétne svojím 250 4T dvojvýfukovým modelom... tie motorky sú podľa mňa najtichšie vo svojej triede a stále majú krásny zvuk... necháme sa prekvapiť...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 madMX
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 22:06
ja sa musim pridat na stranu FIM kedze to teraz posudzujem z pohladu divaka. Na jar sme boli pozriet anglicky majstrak a to som naozaj este nezazil aby zvuk RMZ250 bol neznesitelny 10metrov od trate. Po preteku mi hucalo v hlave viac ako po naj. discoteke....Niektori to veru uz moc prehanaju, tak to treba obmedzit. :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
technik
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 22:46
musim trochu poopravit obsah clanku. Poprve ten graficky nakres je nepresny, vzdialenost hlukomeru od motocykla sa nemeria od konca motocykla, ale od stredu osi zadneho kolesa a naviac tie 2m su merane pod 45° uhlom, ale na uhlopriecke. Ak by to bolo podla obrazka, tak hlukomer je vo vzdalenosti 2xodmocnina z 2=teda asi 2.82m. Naviac uvediet, ze hlukomer ma byt umiestneny vo vyske 135cm.
Doteraz sa meral hluk tzv. statickou metodou, teda pri pevne stanovenych otackach motora, co nebolo objektivne vzhladom na otacky pri ktorych sa preteka, napr. 250cc 4T sa meralo pri 5000RPM a 450cc4T pri 4500RPM. Je to nespolahlive meranie, pretoze motory, privery a vyfukove systemy boli naladene na dane otacky a polahky splnovali hlukove limity, no v skutocnosti boli extremne hlucne na trati. Z toho pochadza aj limit spominany v clanku na vzdialenosť 100m bude 81 dB/A a pre enduro 78 dB/A .
Co sa tyka MX, tak od roku 2010 uz ide naostro, teda na WCH a oficialnych pretekoch sa hluk bude merat iba touto metodou a max. hluk limit je stanoveny na 115dB. Je to zmena filozofie, ze je lepsie mat 115dB pri plnom plyne ako 96dB pri 4500RPM. Enduro je stanovene na 112dB

Hodnotenie príspevku:  0    0
 vrkvrk
registrovaný člen
Pridané: 10.12.2009 23:18
to technik: dobre vysvetlenie, teraz uz chapem ako sa moze stat to co pisal madMX, doteraz som totiz nechapal, ako je mozne, ze ked vsetky motorky idu na dB test, preco su niektore zjavne hlucnejsie. takze nove limity schvalujem, ved stale je to nad 110, to je akurat, vlk bude syty aj ovca zostane cela.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 DRIFTER
registrovaný člen
19
Pridané: 11.12.2009 08:06
co si pamatam, tak na fyzike sme sa ucili, ze ak sa daju dva zdroje zvuku (hluku) o rovnakej hodnote (povedzme 100dB) dohromady vysledok nebude 200dB, ale ani 100dB. Uz si presne nepamatam, ci sa to da vyratat, alebo je to nejaka konstanta, ktora sa prida tolkokrat, kolko zdrojov zvuku tam je. Tusim to bolo 1,5 dB pri dvoch zdrojoch, ale toto cislo si fakt nepamatam, ale tento princip ano ;)
Cize ak mame 10 motoriek, z ktorych kazda vydava hluk 100dB tak vysledok by mal byt 115dB
Take male fyzikalne okienko :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 11.12.2009 08:56
DRIFTER> Ako vravíš, ale je to šťastie. Si predstav, čo by to bolo na pretekoch, keď hranica bolesti je 130 dB ak sa nemýlim.

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 11.12.2009 08:58
Len doplnim, ze 100dB nie je 2x hlasnejsie ako 50dB ;) Je to totiz logaritmicka jednotka.

Na mierke hlasitosti, najtichsi pocutelny zvuk je 0dB. Zvuk 10x silnejsi je 10dB. Zvuk 100x silnejsi je 20dB (!!!). Zvuk 1000x silnejsi ako uplne ticho je 30dB. Tu je ukazka par typickych "hlukov":

* takmer úplne ticho - 0 dB
* šepot - 15 dB
* normálna diskusia - 60 dB
* kosačka - 90 dB
* klaksón na aute - 110 dB
* rockový koncert alebo prúdový motor - 120 dB
* výstrel z pušky alebo ohňostroj - 140 dB

Hodnotenie príspevku:  0    0
 scania
registrovaný člen
643
Pridané: 11.12.2009 11:17
no moj twobrothers uz dostal vlozku

Hodnotenie príspevku:  0    0
admin
IP: 11.22.33.44
Pridané: 11.12.2009 12:59
scania: ides jazdit MS? :~

Hodnotenie príspevku:  0    0
 scania
registrovaný člen
643
Pridané: 11.12.2009 15:34
:lol: :lol: :lol: prstom na mape >:-) >:-) >:-)

Hodnotenie príspevku:  0    0
technik
registrovaný člen
Pridané: 12.12.2009 00:15
K tym tlmicom este asi tolko, ze s najvacsou pravdepodobnostou to cele speje k tomu ako je to u plochej drahy. Teda su iba traja vyrobcovia , ktory ´maju homologaciu FIM Jawa, BarryBrings a od tohto roku aj Akrapovic, ta homologacia je vyrazena zhora na tlmici. Su to ale mechanicke tlmice uzavreteho typu, teda nerozoberatelne a ziadna dratenka do vyfuku alebo dBA killer :) . Teda jazdec vie co kupuje a ak nie je mechnicky poskodeny, tak urcite prejde hlukovou skuskou. Do buducna sa to predpoklada aj pre ostane discipliny. Je to trochu aj z financneho hladiska zaujimave, pretoze za homologaciu FIMu, je potrebne platit a z terajsich tlmicov FIM nema nic :( Viem, ze Akrapovic s tym mal velke problemy, no ani tak s limitom, ako s tym, ze ho nechceli savajuci vyrobcovia pustit medzi seba, lebo im berie biznis. Najzaujimavejsie to bude u MotoGP a teda u ciest, lebo tam roky nebol ziadny limit a vyrobcovia len neradi upravuju vyfukove systemy kvoli hluku, tam to bolo otvorene na 130dB. Avsak dynamicky sposob merania sa bude aplikovat zatial iba pre MX, Speedway a Enduro, aj ked pre Enduro na rok 2010 je este taka polovynimka, a teda ak motocykel nevyhovie 112dB dynamickym musi sa nasledne merat klasicky statickym sposobom a az ked potom nevyhovie musi sa tlmic vymenit. Pre trial je to zatial v stadiu riesenia nasadenia vysky hladiny hluku, no predpoklada sa, ze od roku 2011 uz bude trial merany tiez dynamicky. Len tak pre zaujimavost, pre technickych komisarov su dorazne odporucane FIMom chranice usi. No nie je sa co cudovat, ak mate na WCH MX odmerat 100 jazdcov a kazdy ma 2 moto a ku kazdemu este jeden nahradny tlmic - 400 merani pri plnom plyne :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 brco
registrovaný člen
415
Pridané: 14.12.2009 18:23
Časom sa to prenesie aj na všetky bežne dostupné laďáki, takže aj mi obyčajný ľudkovia budeme jazdiť na vysávačoch. Škoda toho zvuku, ale aj tak ja som za, treba brať ohľad aj na ostatných - v konečnom dôsledku zmierni to napätie a to je k dobru nie? Aj tak treba si nejak zivkať na električky - KTM už vraj má podarené prototypy.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ladiktm
registrovaný člen
Pridané: 22.12.2009 23:37



www.youtube.com/watch?v=kBGkmljruhQ

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   August 2020   >>

PoUtStŠtPiSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Čo nás čaká najbližšie

cal_icon 22.08.2020
Enduro Cup Stred
Brezno - Lúčky
cal_icon 05.09.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: skrátené enduro
Borský Mikuláš - CC
cal_icon 06.09.2020
MM SR + SP + Pohár SMF: skrátené enduro
Borský Mikuláš - CC
...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky