Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
n1_2.1
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Debata mimo misu - Jazda v stoji. Čo na to policajti ??
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 29.09.2012 22:56
Po 10. rokoch mám štvorkolku na značkách. A tak sa presúvam do terénu na dráhu aj po asfalte. Je to však pre mňa nesmierna nuda, ak to musím prežit iba v sedle. Môžem jazdiť v stoji bez rizika pokuty? Ak je to na pokutu, tak pre ktoré ustanovenia zákona??

 kremo81
administrátor
781
Pridané: 30.09.2012 10:56
No až do takejto hĺbky som zákona neznalý, ale myslím si, že by si aj mohol. Riadenie tým nejak neohrozuješ, nepúšťaš žiadny z ovládacích prvkov... Nech sa ale vyjadria skúsenejší :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 razor666
registrovaný člen
Pridané: 30.09.2012 11:44
no aj podla mna tym nic neohrozujes aj ja jazdim v stoji keby som v kuse sedel tak ako vravis nuda ...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dudis
registrovaný člen
17
Pridané: 30.09.2012 12:13
hmmm myslím že sa zákon neporušuje jediné čo viem tak že v A/DE/UK je napríklad jazda po zadnom kolese braná ako nezvládnutie motocykla :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Mr.Yamaha
registrovaný člen
369
Pridané: 30.09.2012 12:17
Grizzly - Bez problémov po stojačky,aj po zadnom,po prednom, ak dodržíš rýchlosť,vysvetlil mi to dlhoročny aktívny dopravny polda,aj keby si šiel na bočných dvoch,s ATV alebo aj autom,nemajú na to vraj žiadne ,,antiparagrafy",pokial nasposobíš nehodu.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 30.09.2012 12:23
choď a uvidíš .

Upravil momo, 30.09.2012 12:23:30

Hodnotenie príspevku:  0    0
 poler
registrovaný člen
Pridané: 30.09.2012 13:52
no nejaký paragraf by sa našiel..správať sa ohľaduplne a disciplinovane a neohrozovať bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky..to len tak na okraj, ale za to sa pokuty nedávajú, pokuty platia iní.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 30.09.2012 18:02
V TP mám napísané - Počet miest na státie : 0. Nemôže z toho byť problém na pokutu ??

Hodnotenie príspevku:  1    0
ujo.ado
IP: 77.234.250.96
Pridané: 30.09.2012 19:07
podla mna to je zbytocne riesit, normalne jazdi v stoji uvidis policajtov tak si sadni, keby cosi tak nemaju dôkaz ze si siel v stoji. Fotku maju len ak meraju, alebo videozaznam. Ak neprekracujes rychlost alebo niekoho neohrozujes nevidim problem takto chodit

Hodnotenie príspevku:  1    0
 picaso
registrovaný člen
Pridané: 30.09.2012 20:48
sak nikoho neprepravujes ,,,,,,,,,,riesis zbytocnosti ked nerobis chujoviny tak v poho ,,,,,,,,,,,cyklisti tiez jazdia v stoji aj na koni :bla:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 krampus
registrovaný člen
Pridané: 30.09.2012 23:26
Ako vidím, Ty potrebuješ mať reakcie z dvoch strán. Na inej stránke, kde si založil identickú tému Ti odpovedali medzi iným aj citáciou zákona.

Goldy
Čoprák

§ 5
Povinnosti niektorých vodičov a spolujazdcov
(1) Vodič motorového vozidla kategórie Ps11) s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou prevyšujúcou 45 km.h-1 a vodič motorového vozidla kategórie L12) je počas jazdy povinný vhodným spôsobom chrániť si zrak najmä okuliarmi alebo ochranným štítom, ak sa tým nezníži bezpečnosť jazdy, najmä v hmle, pri snežení alebo v daždi; je tiež povinný počas jazdy oboma rukami držať riadidlá s výnimkou prípadu, keď dáva znamenie podľa tohto zákona. Vodič motorového vozidla kategórie Ps s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou prevyšujúcou 45 km.h-1 a vodič motorového vozidla kategórie L a jeho spolujazdec sú tiež povinní počas jazdy používať na hlave riadne upevnenú ochrannú prilbu určenú pre motocyklistov; to neplatí pre vodiča vozidla vybaveného bezpečnostnou kabínou alebo ochranným bezpečnostným rámom, ktoré je vybavené bezpečnostnými pásmi, a jeho spolujazdca.
(2) Vodič motorového vozidla kategórie Ps s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou prevyšujúcou 45 km.h-1 a vodič motorového vozidla kategórie L nesmú počas jazdy jesť, piť ani fajčiť; táto povinnosť sa vzťahuje aj na spolujazdca na motorovom vozidle kategórie L1e, L3e a L4e.13)

Čiže o státí v stupačkách cestný zákon nehovorí nič, o držaní riadidiel dvomi rukami áno. Kategória vozidiel L - sú motocykle - na vysvetlenie.


Upravené 1 krát. Naposledy upravil Goldy (30.09.2012 12:11)

ergo: ODPOVEDZ SI SÁM!

Hodnotenie príspevku:  3    0
pablo
registrovaný člen
Pridané: 21.10.2012 22:42
podle mě můžeš jezdit ve stoje

Hodnotenie príspevku:  0    0
 grizzly
registrovaný člen
Pridané: 22.10.2012 18:51
Obrátil som sa na Kanceláriu prezidenta policajného zboru s otázkou, "či je jazda v stoji na pokutu". Keď mi prišla odpoveď, položil som ešte otázku, či nemôže byť dôvodom na pokutu skutočnosť, že v TP máme napísané "počet miest na státie : 0". Dnes mi prišla odpoveď. Tu sú obe odpovede :

Dobrý deň,

k Vašej žiadosti o informáciu, týkajúcej sa státia vodiča motocykla alebo
štvorkolky pri vedení takýchto vozidiel, Vám na základe stanoviska odboru
dopravnej polície Prezídia Policajného zboru oznamujeme nasledovné.

Upovedomujeme Vás, že povinnosti niektorých vodičov a spolujazdcov sú
ustanovené v § 5 ods. 1 a 2 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len
„zákon“), podľa ktorého vodič motorového vozidla kategórie Ps s najväčšou
konštrukčnou rýchlosťou prevyšujúcou 45 km.h-1 a vodič motorového vozidla
kategórie L je počas jazdy povinný vhodným spôsobom chrániť si zrak najmä
okuliarmi alebo ochranným štítom, ak sa tým nezníži bezpečnosť jazdy, najmä
v hmle, pri snežení alebo v daždi; je tiež povinný počas jazdy oboma rukami
držať riadidlá s výnimkou prípadu, keď dáva znamenie podľa zákona. Vodič
motorového vozidla kategórie Ps s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou
prevyšujúcou 45 km.h-1 a vodič motorového vozidla kategórie L a jeho
spolujazdec sú tiež povinní počas jazdy používať na hlave riadne upevnenú
ochrannú prilbu určenú pre motocyklistov; to neplatí pre vodiča vozidla
vybaveného bezpečnostnou kabínou alebo ochranným bezpečnostným rámom, ktoré
je vybavené bezpečnostnými pásmi, a jeho spolujazdca. Vodič motorového
vozidla kategórie Ps s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou prevyšujúcou 45
km.h-1 a vodič motorového vozidla kategórie L nesmú počas jazdy jesť, piť
ani fajčiť; táto povinnosť sa vzťahuje aj na spolujazdca na motorovom
vozidle kategórie L1e, L3e a L4e.

Vodič motocykla alebo štvorkolky je podľa § 3 ods. 2 písm. a)
zákona účastník cestnej premávky, ktorý je povinný správať sa disciplinovane
a ohľaduplne tak, aby neohrozil bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky,
pritom je povinný prispôsobiť svoje správanie najmä stavebnému,
dopravno-technickému stavu cesty, situácii v cestnej premávke,
poveternostným podmienkam a svojim schopnostiam,
Na základe vyššie uvedeného je odbor dopravnej polície Prezídia
Policajného zboru v Bratislave toho názoru, že zákon takýto spôsob jazdy na
motocykli alebo štvorkolke, keď vodič pri jazde stojí nezakazuje, ale je na
posúdení vodiča takéhoto vozidla či je z hľadiska ohrozenia bezpečnosti
cestnej premávky takýto spôsob jazdy vhodný a bezpečný.

S pozdravom
......................

Oddelenie prevencie vnútorného odboru kancelárie prezidenta Policajného
zboru

-------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrý deň,

k Vašej žiadosti o informáciu, Vám na základe stanoviska odboru dopravnej
polície Prezídia Policajného zboru oznamujeme nasledovné.

Upovedomujeme Vás, že vyhláška Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií
Slovenskej republiky č. 169/2010 Z. z. o osvedčení o evidencii časť I,
osvedčení o evidencii časť II a technickom osvedčení vozidla (ďalej len
„vyhláška“) vymedzuje podrobnosti o vyhotovení, tvare a rozmeroch osvedčenia
o evidencii časť I a údajoch v ňom uvádzaných ako aj podrobnosti o
vyhotovení, tvare a rozmeroch osvedčenia o evidencii časť II a údajoch v ňom
uvádzaných.
Podrobnosti o údajoch uvádzaných v osvedčení o evidencii časť II
sú ustanovené v prílohe č. 5 vyhlášky, kde v odseku 25 sú uvedené
podrobnosti o údaji „počet miest na státie“ (položka 25.2 v osvedčení o
evidencii časť II, harmonizovaný kód spoločenstva S.2). Tento údaj uvádza
celkový počet miest na státie pri autobusoch triedy I, II a A daný výrobcom,
ktorý závisí od konštrukcie vozidla; autobusy triedy III a B nesmú mať
miesta na státie; veľkosť poľa nesmie byť väčšia ako trojmiestne celé číslo.
Odbor dopravnej polície Prezídia Policajného zboru v Bratislave je
na základe vyššie uvedeného toho názoru, že ak v osvedčení o evidencii časť
II v položke 25.2 alebo v osvedčení o evidencii časť I, harmonizovaný kód
spoločenstva S.2 („počet miest na státie“) je uvedený údaj „0“, tento údaj
je pre vodiča motocykla alebo štvorkolky irelevantný vzhľadom na spôsob jeho
jazdy v stoji a jeho sankcionovanie.

S pozdravom
.....................

Oddelenie prevencie vnútorného odboru kancelárie prezidenta Policajného
zboru

Hodnotenie príspevku:  1    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   December 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky