Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - Správna farba sviečky - bohatosť zmesi
 ado7980
registrovaný člen
Pridané: 18.05.2014 11:46
Ahojte, viem ze je tu toho dost popisane o spravnej farbe sviecky aj s obrazkami ale nikde som nenasiel nieco take ako mam ja. Niekde pisu ze sa ma riadit podla farby porcelanovej spicky tu mam uplne bielucku a aj eloktrody ako keby boly cisto nove ale dokola ako je spodna cast zavitu mam ciernu farbu od usadenin karbonu... Jedna sa o moto Suzuki RMZ 250 s 290cc kitom a ladenym vyfukom. Ak mi niekto poradi ci je zmes chudobna bohata alebo OK tak mu budem velmi vdacny :) Moto ide v pohode, reaguje dobre na plyn, minimalne striela do vyfuku a nejak extra sa neprehrieva jedine na volnobeh ale to je jasne ked ju nechladi :)

Prílohy:
priloha 20140518_110111-1-1.jpg (1.2 MB)
t15816-20140518_110111-1-1.jpg

 dany
registrovaný člen
Pridané: 18.05.2014 23:58
Moc chudobn...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ado7980
registrovaný člen
Pridané: 19.05.2014 00:18
Ak by ale bola moc chudobna tak tam dookola nemá čo robiť ten čierny karbonovy povlak ak sa nemylim...

Upravil ado7980, 19.05.2014 00:20:18

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 19.05.2014 09:17
chudobná ako občan slovenskej republiky, už len to že ti striela do vyfuku znamená že je chudobna

Hodnotenie príspevku:  0    0
77palo45
registrovaný člen
Pridané: 19.05.2014 12:31
urcite chudobna zmes a preto ti aj striela do vyfuku sviecka ma byt tehlovej farby vtedy je idealna zmes

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ado7980
registrovaný člen
Pridané: 19.05.2014 12:40
Diki chalani za rady, ja som si myslel ze bohotsia kedze je okolo nej cierna usadenina karbonu a myslel som ze striela do vyfuku preto ze ked je bohata sa nespali vsetko palivo a vybuchne az vo vyfuku ale cital som nejake temy o strielani do vyfuku a mate prevdu, je to chudobna zmes. Nahodil som vacsiu trysku zajtra este pridvihnem ihlu a uvidime ako to pojde :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 krampus
registrovaný člen
Pridané: 19.05.2014 18:21
Ihlu zatiaľ nepridvihuj, pojazdi cca 20 min s väčšou tryskou - kontola sviečky- a až potom prípadná korekcia ihlou.
Apropo´: tepelnosť sviečky je taká aká má byť?

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ado7980
registrovaný člen
Pridané: 20.05.2014 11:38
Chalani diki za rady ale nakoniec zmes bola predsa len BOHATA! Sviecka je podla predpysu taka ako ma byt takze tepelnost sviecky je OK. Najskor som dal vacsiu trysku povozil sa cca 15 minut, do vyfuku sem tam stale strielalo pri ubrati plynu ako aj predtym a sviecka bola taka ista biela ako predtym akurat viacej dookola ocadena. Potom som este pridvihol ihlu o jednu poziciu a katastrofa. Bývam na kopci, isiel som sa previezt dole kopcom az na rovinku a pri miernom pridavani plynu strielal jak diva a dusilo ju, nakoniec my skapala a nechcela chytit ani na rychlost a ani nakopavackou. Po cca 15 minutach som ju nejak nakopol a ledva skoro na volnobeh dosiel domov lebo pri pridavani ju zase dusilo. Ked som vytiahol sviecku bola cierna jak cisté uhliel :) Vratil som poziciu ihly o jednu menej ako som ju mal predtym a trysku som nechal tu vacsiu, radsej mat trosku bohatsiu zmes ako chudobnu aby my neroztavilo piest. Sviecka je zatial tiez biela ale okolo je odost menej usadenin karbonu a moto ide ako drak, to strielanie do vyfuku je uz iba ked idem s plneho plynu na volnobeh. Teraz sa vykon neda porovnat so seriovou 250kou, 290cc kit a ladeny výfuk urobily sakra vela.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dany
registrovaný člen
Pridané: 21.05.2014 02:14
Jazdi s takto vyfarbenou sviečkou pár hodín a uvidíš čo sa stane :bla: . Predpokladám, že to začalo robiť po výmene kit-u za 290ccm? Nemôžeš vedieť dobre naladiť karburátor, keď nevieš, aspoň podľa sviečky určiť, či je zmes bohatá alebo chudobná. A to ti vôbec nehovorím v zlom. Ja som na mojej motorke pri ladení karburátora na správnu tehlovú farbu skoro ošedivel.
Vyskúšal som asi 5 trysiek a pomaly všetky polohy ihly. S tým sa treba pohrať = metóda pokusu a omylu. Nadstavíš - vyskúšaš 15 min jazdu a znova, až kým nebude sviečka tehlová. Good luck ;) Ešte by som dodal, že ak moto strieľa do výfuku tak je zmes chudobná resp. biela sviečka a ak je moc bohatá tak motorku dusí, zle štartuje resp. sviečka je čierna. A na farbu pozeraj na izolátor ktorý máš ty biely :)

Upravil dany, 21.05.2014 02:20:03

Hodnotenie príspevku:  0    0
77palo45
registrovaný člen
Pridané: 21.05.2014 11:18
presne ako pise dany mas chudobnu zmes treba to viriesit naladenim karburatora niekedy to trva velmy dlho treba sa stym pohrat nie viskusat jednu trisku premenit a ked to nebudes vediet naladit tak to daj niekomu kto sa do toho vyzna:D ak budes jazdit na takto chudobnej zmesi prepalis piest a budes spokojny

Hodnotenie príspevku:  1    0
 ado7980
registrovaný člen
Pridané: 22.05.2014 11:42
Všetko berem ale už v predošlom príspevku som písal že keď som pridvihol ihlu ešte o jednu pozíciu tak zmes bola uplne bohata, moto dusilo a absolutne nesla, ziadny výkon a sviečka bola totálne celá čierna. Čo sa týka toho strielania do výfuku nie su to žiadne bomby, proste pri náhlom ubratí plynu z vysokých otáčok my to sem tam prdne. Teraz som čítam niekoľko tém ohladne toho a vraj pri crosse a otvoreným výfuku je to normálne a dochádza k tomu pri nespálenej zmesi ktorá sa chytí v rozžeravenom výfuku. Ja vo výfuku nemám prídavný tlmič s lapačom iskier tak to preto. Za dalšie neskúšal som jednu trysku, sice len dve ale s viacerímy pozíciamy ihly. K výfuku FMF som kúpil aj kit trysiek od FMF s prestným nastavením. Pri tom nastavení bola sviecka aj dookola skoro cista tak teraz mam teoreticky to iste nastavenie akurat o stupeň vacsiu trysku (namiesto 160 mam 165 ktorá je v tomto kite od FMF uz ta najvacsia) Viem síce ze toto nastavenie je na 250cc a kedze tam mam kit 290 tak to moze byt aj tym ale par tem dozadu som zalozil temu ci je potrebne pretryskovanie pri zmene objemu a odpoved bola ze nie, teda respektíve hej ale podla výfuku a to aj mám.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ado7980
registrovaný člen
Pridané: 22.05.2014 12:28
Ešte som našiel túto stránku http://www.wallaceracing.com/plug-reading-lm.html Tam je jasne písane že sa neriadi len podla farby izolátora a fakt na tom niečo bude :)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dany
registrovaný člen
Pridané: 22.05.2014 13:06
Ako som hovoril treba sa stým hrať, skúšať...

Neviem kto ti poradil, že keď zmeníš objem netreba meniť nastavenie karburátora a ešte keď dáš aj ladený výfuk...
Daj to niekomu spraviť nebude to stáť viac ako 50 eur.
Aká je sériová tryska? A akú tam dávaš teraz?



Upravil dany, 22.05.2014 13:12:14

Hodnotenie príspevku:  0    0
77palo45
registrovaný člen
Pridané: 22.05.2014 13:15
ked nastavujes karburator a davas ihlu na inu poziciu tak sa treba pohrat aj z triskou co je od spodku karburatora tak dobre dostupna :) treba snou tocit pomaly nie od buka do buka nestaci len zdvihnut ihlu o jeden stupen treba sa stym pohrat viac a skusat a skusat aby bolo sviecka aka ma byt .. ked menis veci kit tak je jasne ze treba aj vecie trysky a ked mas este ladeny otvoreny vyfuk presne daj to niekomu nastavit kto sa do toho vyzna lebo ked budes chodit na chudobnej zmesi tak ta bude coskoro cakat prekvapenie .. motorka v ziadnom pripade nema strielat aj ked tam mas ladeny vifuk striela preto ze je to zle viladene to strielanie sice velmo neublizi tej motorke ale sa ti skor opotrebuvaju ventyli

Upravil 77palo45, 22.05.2014 13:17:33

Hodnotenie príspevku:  0    0
thexander14
registrovaný člen
Pridané: 22.05.2014 13:42
inač to pretryskovanie pri ladenom výfuku ma velmo zaujíma od viacerých ludí som počul že to treba pretryskovať ale nikde som sa nedozvedel ktoré trysky sa menia a za aké ja mám na yzf250 koncovku FMF 4.1 Titanium zvod seriovy trysky su seriove akurat som ladil len zmes teraz je tak naladená že na 1 kop chytá za studena aj za horuca pri prudko ubratí plynu vobec ani len náznak strelenia do vyfuku a sviečka má tmavo hnedú farbu...ja som tiež jazdil s takou bielou sviečkou na CR125 a nedopadlo to dobre

Hodnotenie príspevku:  0    0
 ado7980
registrovaný člen
Pridané: 22.05.2014 17:55
Pre FMF robi dynojet sadu FMF POWER JET UP, pri kazdej moto sada obsahuje to co treba , vacsinou sa jedna o hlavnu trysku Main Jet a o ihlu. V mojom pripade to bola hlavna tryska + adapter na nu a ihla. Seriovo som tam mal 162 trysku v tejto sade je urcena 160 ka nakolko je aj ihla ina- ineho priemeru tak to neznamena ze zmes je chudobnejsia kedze je ihla tensia tak s pouzitim mensej trysky je zmes aj tak bohatsia. Kedze mam zvacseny objem dal som tam najvacsiu co bola v sade, motoricky my ide teraz najlepsie a najplynulejsie. Skusim to dostelovat tym srobikom bohatosti zmesi ale podla manualu tento srob ma ucinost len v malych otackach tak neviem ci tym dostelujem ako pisete zmes v celom rozsahu otacok... V manualy je jasne pisane ze tryska Slow Jet a srobik bohatosti zmesy ma ucinost v malych otackach, poloha uchytu ihly v strednych a hlavna tryska Main Jet v najvysiich...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 dany
registrovaný člen
Pridané: 23.05.2014 16:42
Ach... Znova, máš zväčšený objem valca + ladený výfuk.
To znamená, že musíš pretryskovať karburátor, musí dávkovať bohatšiu zmes aby sa ti motorka nezadrela, alebo sa ti neprepálil piest. Aj keď máš k výfuku trysky tak sú ti na kkt keďže to je takmer so 100% pravdepodobnosťou určené na 250ccm. :bla:

Sviečka má byť takej farby aká je v prílohe...
Keď posúvaš ihlu ovplyvňuješ stredné otáčky.
Navrhoval by som skúsiť trysky 175, 180, 185.

Upravil dany, 23.05.2014 16:44:54

Hodnotenie príspevku:  1    0

Prílohy:
priloha plugs.jpg (48 kB)
162381-plugs.jpg

 ado7980
registrovaný člen
Pridané: 24.05.2014 17:51
Chalani ešte raz veľká vďaka, aj keď ste na mňa mali asi nervy :) Poslúchol som všetky vaše rady, kúpil som kompletné sadu hlavných trisiek a aj voľnobežných. Dnes som sa od rána s tým prplal ale výsledok stojí za to. Voľnobežnú trysku som dal 48ku namiesto pôvodnej 45ky, hlavnú trysku 185ku namiesto 162ky a šrób bohatosti zmesi 1,5 otáčky namiesto 2 ale s tým sa ešte možno trošku ráno pohrám záleži či studená bude chytať na sytiči na prvý kop. Teraz štartuje na jedno kopnutie studenšia, teplá a aj horúca... A ten zvuk, nenormálny jak 450ka krásne si poprdkáva a aj z najvyšších otáčok pry úplnom ubratí plynu ani len náznak strielania do výfuku :) Sviečka síce neni takej farby ako je v poslednom príspevku, izolátor je skôr len taký žlto oranžovej farby a okolo nej niesú také usadeniny ale predpokladám že tie sviečky z posledného príspevku sú z 2taktu keďže sú akésy mokré... Teraz už nemám obavy žeby sa my prepálil piest, a na margo toho že som to mal dať nastaviť niekomu kto sa tomu rozumie poviem len to že o 4takte som nevedel absolútne nič, a tri roky dozadu ani o dvojtakte a ani o motorke ale vďaka fóru, googlu a manuálom si robím všetko sám a aj keď je toto moja len druhá moto vždy som ju mal porobenú tak že som sa nemal absolútne začo hanbiť! Ešte raz veľká vďaka chalani :up:

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   November 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky