Cookies nám umožnujú poskytovať lepšie služby. Používaním alebo zobrazovaním stránky vyjadrujete súhlas s používaním a uchovávaním cookies. Viac info o cookies.
Pravidlá správania Poradňa Všetko o moto Preteky Debata mimo misu Články Fotogalérie Trate Videá Quad / štvorkolky Sleduj témy

VYHĽADÁVANIE


NAJNOVŠIA GALÉRIA

ukazka

Preteky Cassovia Cup Stropkov 2019

NAJNOVŠIE VIDEO

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

Prolog Norskeho endura Jevnaker 23.8.2019

SPONZORI

www.Autodielyonline24.sk
Poradňa - A spravne nakopavat 4T a 2T ?
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 01.04.2011 08:23
Pri svojom poslednom startovani 4T som nevedel dlho nakopnut masinu s dekompresorom. Aky je spravny postup? Mam aj KX500 a aj ked je vylietana tak nakopnut ju je tiez zabava na pol hodinu :D .

Takze ako spravne nakopnut 4T s/bez dekompresora a ako nakopnut 2T?
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 01.04.2011 08:26
Zidu sa aj nejake osobne postrehy so startovania urcitych motoriek.

Mne majitel VOR503 hovoril ze musi odpojit jednu nadrz/ano, VOR503 ma 2 :-O nadrze/ aby mal karbec mensi "cuc".

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 08:32
...to ako myslis vazne? :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 08:41
danielsatko> Mal som HSB FE 400 s automatickým dekompresorom. Tiež mal dva kohútiky na nádrži, ale otváral som oba naraz. Stlačil som dolu nakopávačku, aby cvakol dekompresor, pustil páku hore, kopol a motorka vrčala. Keď sa mi nechcela, tak som nerobil ani to, kopol a motorka vrčala tiež. Hlavné je na 4T kopať počas celej dráhy páky, nie ako na 2T kde stačí 10 cm a motorka vrčí. Toto mi chvíľu trvalo kým som sa naučil, lebo pred HSB som jazdil len 2T. Kopnutie nemusí byť extra silné, ale energické.

Motorku s manuálnym dekompresorom som nenakopával a nikdy by som si to asi ani nekúpil, keď vidím ako niektorí s tým laborujú :D. Ale princíp je asi taký, že stláčaš páku, až kým sa nedostaneš do HÚ, zistíš, že nakopávačka kladie veľký odpor. Zatiahneš dekompresor, stlačíš páku ešte asi 4-5 cm, aby si prekonal HÚ. Dekompresor pustíš, páku necháš vrátiť sa hore, kopneš a ideš :D.

Pri 2T ak je dobre nastavený to je väčšinou jedno. Položíš nohu alebo škaredo pozrieš a motorka beží :D. Prípadne pre efekt okolostojacich nakopneš rukou :D.

Hodnotenie príspevku:  5    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 08:47
A tu máš jedno video ako správne nakopávať 4T bez aut. dekompresora:



www.youtube.com/watch?v=lx2OwBk51Ws

A ako to nerobiť:



www.youtube.com/watch?v=44WWlqy0Ocg

Hodnotenie príspevku:  0    0
 excmania
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 08:52
Ked je 2T dobre nastelovany tak chyti aj ked na paku tlaci len prievan v garazi..A moze byt -20 alebo +45.

Velke kurv% 4T ako DR,XL,XT,KLR atd. to je utrpenie o ktorom pisal hore volodaj.To ked sa nedari nakopnut,tak vytrhnut hadicku spod nadrze a zapalit.Nervy a zdravie ktore vam to zozerie vidu financne tolko isto ako keby ste si kupili novsiu motorku napr. na splatky. :skull:

Hodnotenie príspevku:  0    0
malypalic
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 08:53
excmania:tiež si mislim že si robi prdel :)
ale stara wr z dekompresorom je peklo štartovat ked padneš :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 axel1
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 08:59
S manuálnym dekompresorom (tak ako píše Volodaj):
-tlačíš páku na doraz pokiaľ ide, teda po hornú úvrať
-stlačíš dekompresor čím uvoľníš tlak, a zatlačíš páku cca 3-4cm
-pustíš dekompresor a taktiež páku
-potom razantne kopneš
-nezabudni vytiahnuť sitič ( plyn nepridávaj- max. raz cukni)

Keď som kúpil yamahu wr 400, tiež som mal problém.
Po tom čo mi to takto vysvetlili to štartujem už aj v papučiach.

Hodnotenie príspevku:  2    0
 quizath
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 10:27
Presne ako sa pise vyzsie s 2T ak je nastelovany som nemal ziaden problem. Ale napr. raz mi na KTM 640 SM klakla baterka. Kedze to ma aj nakopavacku tak som s usmevom vysvetloval priatelke ziaden problem nakopneme to. Bolo to v lete a po polhodine skusania vsetkeho mozneho som totalne vysileny a spoteny myslel ze tu motorku hodin do sancu a zapalim :D Po dalsej polhodine sa nam to nejak podarilo roztlacit...
Skusim vyskusat ten navod od Volodaja.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 01.04.2011 11:31
uz aj tu 500vku ked som kopal tak som plakal po par kopoch :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 11:40
Hehe, kultúrny šok pre prechode zo štartéra na kopačku :D.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 Kodeš
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 12:41
malypalic...presne ako vravis, ked taku marhu vyvalis, je problem. Ale iba pre tych, co to nevedia. Mal som HSQ 410 a tu ked som vyvalil, tak som sa kapanek zapotil, kym isla. Az pokial mi to kamos nevysvetlil. Zatiahnut dekompresor, plny plyn a 10krat kopnut. Cez dekompresor-malina. Potom pustit plyn aj dekompresor a kopnut bez plynu. Na prvu slehu sla. Ten kamos ma asi 60kg, vtedy mal staru DR600, ani nedociahol na zem a kopol ju vzdy na 1-2 slehu. Cize treba to aj vediet a samozrejme moto nemoze byt totalna vydojenka.

Hodnotenie príspevku:  3    0
 DRIFTER
registrovaný člen
19
Pridané: 01.04.2011 12:58
Nechcel som zakladat novu temu lebo je jej velmi podobna a tak to davam sem:
AKO CASTO SERETE PRED ZAVODOM?
Ja rano, obcas medzi treningami, sem tam v lese (v N. Rudne 2x), Cataj 1x, sem tam sa podari aj na nejakej vacsej lavici :lol:

Hodnotenie príspevku:  6    0
 volodaj
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 13:17
Ale no tak, chlapci kľud. Nakopávať tieto staršie 4T niekedy ozaj nie je sranda. Hlavne, keď mal človek predtým moto so štartérom alebo 2T.

Hodnotenie príspevku:  0    1
 madMX
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 16:24
drifterovi sa to smeje ked yzf a ostatne nove 4t potvorky sa startuju lahsie ako simson :lol:

Hodnotenie príspevku:  0    0
 JURIPKO
registrovaný člen
64
Pridané: 01.04.2011 16:45
CHlapci a taká čz-tka po go motora to je mastička na štartovaciu nohu a páku fu >:-) Drifter šak vieš v Beckove :roll:

Hodnotenie príspevku:  0    0
mato25
registrovaný člen
Pridané: 01.04.2011 22:11
Jupirko dobre hovoriš ťiež som včera kopal do takeho motora cz po go je to masťička a ked je velky predzapal kope ako kobyla :D

Hodnotenie príspevku:  0    0
 stihi
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2011 00:12
Keď som mal Dr500 aj LC4 620 /obidve mali manuálny dekompresor/ tak štartovanie bolo rovnaké ako ho opísal volodaj aj axel s tým rozdielom,že po zatlačení dekompresora som ešte išiel nakopávačkou kus dole,až kým mi dekompresor "nescvakol" naspeť,až potom som kopal naostro... Razanciu bolo treba dať,keď bola nakopávačka asi v polovicy chodu /piest sa dostával do HU/,potom to chytalo ako babeta,za všetkých podmienok. Studený motor som musel najprv prekopať so zatlačeným dekompresorom cca 10 kopov,až potom skúšať opísaným spôsobom. Ale skoro vždy mi chytila na 2-3 kop.
yzf450 03 prídem dám sytič,pár krát razantne otočím plynom,kopnem a vrčí. To isté za tepla/okrem sytiča/,či už slušne odstavím,alebo moto urobí saltá na všetky možné aj nemožné spôsoby. Okrem zimy,vtedy nechce chytiť ani bohovy...

Hodnotenie príspevku:  0    0
 vrkvrk
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2011 00:39
nakopnut 4T s manualnym dekompresorom? ze to ma niekoho dokonca odradzat od kupy? jakze? prosim vas, priatelia, nic na tom neni, naozaj, je to jednoduche a absolutne spoloahlive. jediny problem je to, ze to vzdy skape na tom najblbsom mieste, kde clovek nema jednou nohou kde stupit, aby druhou nakopaval. cize, teba sa do takej pozicie s motorkou najskor pracne dostat a potom sa to robi takto: 1./ za studena - ako pise volodaj; 2./ za tepla - staci kopnut odhora az dole (netreba hladat HU), ak nahodou nejde, tak ako studeny. ak je moc studeny, tak vytiahnut aj sytic (po chvili nezabudnut zastricit nazad). 3./ prechlastanô po pade - ako pise kodesh. funguje to na 100%, aj na HXL500R rv84, aj na HB450FE rv04, ziadne dlhe vycerpavajuce nakopavanie, ide to hned na prvu supu. Dolezite je, aby bol karbec dobre nastaveny, inak motorka kope. Taktiez je dolezite, aby bol kop dlhy od hora az dole, ziadne flakanie - ze brnk ho od polky trajektorie. A svizne! Ale, musim sa priznat, ze ak mam pod ritou daku pozicanu motorku s automatickym dekom, ci je to LC4 fv95, alebo exc rv09, som hotovy, mam problem. nakopnem, ale az po hodnej chvili, aj to mam pocit, ze len vdaka tomu, ze sa nado mnou zlutovala vyssia moc.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 02.04.2011 08:35
125 sa štartuje rukou
250 v šlapkách
500 v teniskách
čz- min.v kanadách. :-P

4t -štartérom. :-P

Hodnotenie príspevku:  3    0
 slovak11
registrovaný člen
Pridané: 03.04.2011 22:48
momo tak dnes som isiel nakopavať svoju 4T tlačim ten červený gombik a nič :-O :-O bud si ma oklamal alebo mam pokazený štarter.???

Upravil slovak11, 03.04.2011 22:48:28

Hodnotenie príspevku:  0    0
 danielsatko
* zablokovaný (ban)
Pridané: 03.04.2011 23:02
momo ty si iny frajer. ja som svoju kx500 nakopaval iba raz v teniskach a aj ked je poriadne vylietana tak ma tak kopla naspet ze som mal modrinu este tyzden. Odvtedy jedine v cizmach.

Hodnotenie príspevku:  0    0
 migo
registrovaný člen
Pridané: 03.04.2011 23:20
no mne tiez chvilu trvalo kym som sa naucil nakopnut WR....teraz to uz ide krasne,na supu...za kazdych podmienok ;)

Hodnotenie príspevku:  0    0
 momo
registrovaný člen
Pridané: 04.04.2011 21:24
Danielsatko .Nepísal som to ako návod ale že sa to dá pokial motorke je v stave ako ma byť a viac som to písal pre srandu .

U dvojtaktov si treba uvedomiť zásadné pravidlo a to že dobrá motorka sa štartuje bez plynu a vela chalenov ten plyn pridá úplne podvedome a potom sa čudujú že kope.

Danielsatko nemyslím konkrétne teba . :-P

Hodnotenie príspevku:  0    0

Zoznam tém v tejto rubrike | Zobraziť posledne komentované témy

Pridať príspevok môže len registrovaný člen!

<<   November 2019   >>

PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301

Čo nás čaká najbližšie

...ďalšie udalosti

Reklama

Topautodiely24.sk

Fotka týždňa

Fotka mesiaca

Komentáre Staršie fotky